Brighter anställer Petra Kaur som marknads- & kommunikationschef.

– Petra har genom sitt fleråriga styrelseuppdrag i Brighter byggt upp en stor kunskap om bolaget och sedan tidigare har hon gedigen erfarenhet från marknadsfrågor inom både läkemedels- och hälsobranschen. Petra har tillfört ett stort värde under dessa år och vi är väldigt glada över att nu kunna anställa henne på heltid inför den resa bolaget står inför, säger Truls Sjöstedt, Brighters vd och grundare.

– Förändringen är också ett viktigt steg i bolagets ambition att lista bolaget på en reglerad marknad som Nasdaqs huvudlista, vilket ställer nya regulatoriska krav på styrelseledamöternas oberoende till ledningen, tillägger Truls Sjöstedt.

Petra Kaur Ljungman innehar en MSc i Biologi vid Umeå Universitet och har forskat inom farmakologi vid Karolinska Institutet. Petra har lång erfarenhet från ledande roller inom försäljning och marknadsföring från bolag inom läkemedels- och hälsomarknaden som Astra Zeneca, Sanofi samt från byråer som Nightingale, Ogilvy/INGO och Great Clearity.

– Petras erfarenhet från byråsidan med strategisk on- och offline- marknadsföring för globala varumärken kommer att vara otroligt värdefullt framöver, särskilt som hon har arbetat med målgrupper brett inom diabetes och många andra sjukdomsområden tidigare, säger Truls Sjöstedt.

Petra Kaur Ljungman tillträder tjänsten som marknads-och kommunikationschef idag, 9 mars 2018.

– Brighter är ett väldigt spännande bolag som jag varit med och byggt upp under flera år. Nu kliver jag ur styrelsen för att ta mig an en än mer operativ roll bolaget, vilket ska bli en otroligt rolig utmaning. Bolaget befinner sig i en händelserik fas och potentialen är enorm, säger Petra Kaur Ljungman, marknads och kommunikationschef Brighter.

Läs mer på Cision