Arbetsgruppen för business strategi

Arbetsgruppen för affärsstrategi syftar till att stödja svenska life science-företag på deras kommersialiseringsresa genom att dela kunskap om affärsstrategi.

Medlemmar

Ett stöd på den komplexa kommersialiseringsresan

Majoriteten av Sveriges life science-företag är små eller medelstora, och deras tillväxt är beroende av flera olika faktorer. En av de mest avgörande är valet av affärsstrategi. Kommersialiseringsresan inom life science-branschen är komplex och ställer höga krav på både expertis och strategiskt tänkande. Arbetsgruppen för business strategi arbetar aktivt för att stödja företagen bland annat genom att dela värdefull kunskap och erfarenhet.

Vi vill öka medlemsföretagens förståelse för affärsstrategi genom att dela erfarenheter inom både kommersialisering och partnerskap. Inom dessa områden utforskar vi aktuella trender och delar med oss av bästa praxis.

Christina Herder, arbetsgruppens ordförande

Arbetsgruppens tidigare arbete

Här presenteras ett kort urval av insatser, utspel och arrangemang som arbetsgruppen har tagit initiativ till eller bidragit till.

Riktlinjer för kommunikation vid bolagsnotering

Arbetsgruppen uppdaterade SwedenBIOs riktlinjer för kommunikation vid bolagsnotering.

Kurs i affärsutveckling

Under 2021 tog arbetsgruppen fram en kurs i affärsutveckling speciellt skräddarsydd för VD:ar i mindre bolag.

Intresserad av att ingå i arbetsgruppen?

Att delta i en av SwedenBIOs arbetsgrupper eller task forces innebär att du aktivt bidrar till att stärka life science-sektorn i Sverige och du har möjlighet att påverka vilka frågor som organisationen ska driva. Du får också tillgång till ett ovärderligt nätverk med andra engagerade från alla delar av life science-sektorn. Arbetsgrupperna träffas cirka fyra gånger per år.

Välkommen att kontakta oss på info@swedenbio.se vid intresse av att ingå i arbetsgruppen.