Aktuellt

Kampanj: AMR

Idag inleds World Antimicrobial Awareness Week (WAAW) – ett viktigt initiativ av WHO som syftar till att öka kännedomen och belysa problematiken med antimikrobiell resistens.

Information

SwedenBIO hits 300 members!

Finally, we get to ring the bell at the SwedenBIO office for member nr 300. Sliding in right after Agrisera Biotech, an ultimate example of homegrown Swedish biotech based in Vännäs, the jubilar nr 300 is no less than big pharma company Boehringer Ingelheim. Head quartered in Germany and with sites all over the world, their country manager for Sweden, Amy Arthur, have chosen to bring this big pharma into the community of Swedish Life Sciences.

Information

Agrisera hjälper oss sätta fokus på marknaden vid SwedenBIO Summit 2021

Vännäsbolaget Agrisera med fokus på framställning av så kallade polyklonala och monoklonala antikroppar välkomnades in som bolag 299 i dagarna. Samarbetet med att nyttja deras specifika erfarenheter och kompetens har redan tagit sig uttryck i det fokus som vi nu lägger på SwedenBIO Summit, med vd Erika Gelfgren på scenen i sessionen ”En nära marknadsupplevelse”

Information

Cytiva satsar i Sverige

Cytivas separationsteknik används av bolag som tar fram läkemedel och vaccin inom covid-19. Det finns en enorm efterfrågan på produkterna och för att klara en ökad efterfrågan anställs under året flera hundra personer bara i Sverige.

Information

Branschen hjälps åt. På olika bolag, men under samma tak.

CTR är en koncern inom translationell forskning som förvärvar bolag eller startar egna bolag, som exempelvis RegSmart. I stället för att slå samman bolagen vill man bevara bolagen som mindre enheter, men genom att tillhöra en och samma koncern ger man de små konsultbolagen större möjlighet till nödvändiga investeringar.

Information

LINK Medical ökar sin nordiska närvaro

På LINK Medical satsade man tidigt på den nordiska marknaden. Bolaget som startades redan 1995 har idag cirka tvåhundra anställda och finns representerade i sex länder. Men att växa som bolag har också sina utmaningar i att behålla kulturen och känslan av samma bolag oavsett land.

Information
1 2 3 4 35